Bliv fortrolig med et e-mailmarketingsystem

Har du en webshop og fx ønsker, at tidligere kunder vælger at købe noget hos dig igen i fremtiden, så gælder det om at holde kontakt til kunden efter det første køb. Her er marketing med e-mails et af flere redskaber, du kan overveje. For du finder nemlig e-mailmarketingsystemer, der gør det nemt for dig at kontakte kunden med nye tilbud samt følge op på et tidligere foretaget køb på anden vis.

Datadrevne mailkampagner med Klaviyo

Sådan et system kunne fx være Klaviyo, der er amerikansk udviklet og som – når det integreres med dit shopsystem – kan give dig nyttig indsigt i kunders adfærd, du kan bruge til at målrette tilbud mod dem. Bliv klogere på Klaviyo hos et dansk marketingbureau, hvis du ønsker at læse en overskuelig guide over, hvordan Klaviyo virker, og hvordan du vil kunne bruge systemet til datadrevet marketing.

Få indsigt i brugeres adfærd på din webshop

Med et e-mailmarketingsystem som Klaviyo kan du fx se, hvor mange gange en bruger har kigget på et produkt på din webshop. Når en bruger bliver ved med at tjekke det samme produkt igen og igen, ville det godt nok være mærkeligt, hvis brugeren slet ikke overvejer at købe produktet. At du får den viden om brugerens adfærd på din webshop kan du bruge til at markedsføre produktet over e-mail.

Hvordan bruger du et e-mailmarketingsystem?

Men hvordan kommer du i gang med at bruge et e-mailmarketingsystem? Her er der et teknisk og et analytisk aspekt at have for øje. Teknisk skal du kunne integrere systemet med dit shopsystem, og så skal du også vide, hvilke indsigter i brugeres adfærd du bør reagere på, og hvilken form din reaktion bør antage – altså hvilken form for mails skal du sende, og hvad skal mailfrekvensen være.

Er du i tvivl om, hvor du skal starte? Så bliv hjulpet af et marketingbureau med erfaring.